hír
A fiatal filmesek nyílt levelet írtak Dr. Réthelyi Miklós Nemzeti Erőforrás Miniszterhez. Alant a levél teljes terjedelmében.
továbbhír
Azonnali intézkedést rendelt el a kormány a nemzeti filmipar megújítása érdekében: a Magyar Közlöny legfrissebb számában olvasható határozat a többi…
továbbhír
Az MMKA kuratóriuma közzétette az Alapítvány honlapján a 2009-es pályázati naptárt, továbbá nyilvánosságra hozták az éves keretfelosztást. A…
továbbmagazin
Tóth Erzsébet, a Magyar Mozgókép Közalapítvány főtitkára 8 éve koordinálja a magyar filmes szakma működését összefogó szervezet feladatait. Kerüli a…
továbbmagazin
Habár folyamatosan adódnak új problémák, az új filmszakmai folyamatok másfél-két év múlva hozzák meg majd az igazi gyümölcsüket, Grunwalsky Ferenc,…
továbbmagazin
Az elmúlt hónapok bővelkedtek a filmszakma körüli eseményekben. Nem csak idehaza zajlottak viták a Filmtörvény utáni „hogyan tovább?” kérdés körül,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAz utolsó film, amit írtam, néhány ohioi farmerről szólt. Nem ismerné fel, mert végül egy tengeralattjárón játszódott.
Joe Gillis / Alkony sugárút